آخرین اخبار سایت :
سفارش تبلیغ
سفارش تبلیغ
سفارش تبلیغ
سفارش تبلیغ
معرفی قطعات اصلی موتور سیکلت

در این مقاله، رایج ترین / رایج ترین اجزا و قطعات یک موتور سیکلت را به همراه شرح مختصری از کارهایی که انجام می دهد و جایی که ممکن است در موتورسیکلت یافت می شود، توضیح خواهیم داد. این مقاله برای تازه واردان در نظر گرفته شده است و به تنهایی یا همراه با رسانه های دیگر برای درک اصطلاحات استفاده شده در محتوا استفاده می شود.

 

اهرم کلاچ

برای استفاده از اهرم کلاچ: از دست چپ خود استفاده کنید تا بتوانید اهرم کلاچ را به سمت دسته تغییر دهید. با این دستگیره کنترل، نیرو از موتور به چرخ عقب منتقل می شود.

اهرم ترمز جلو

برای استفاده از اهرم ترمز: از دست راست خود برای فشار دادن / کشیدن اهرم ترمز به سمت فرمان استفاده کنید.  فشار وارد شده به اهرم ترمز مستقیماً نیروی ترمز روی چرخ جلو را کنترل می کند.

دسته گاز 

شکل 5: دریچه گاز روی دسته سمت راست قرار دارد برای استفاده از گاز: دست راست خود را روی فرمان قرار دهید و دستگیره را به سمت خود بچرخانید. برای استفاده از گاز: دست راست * گاز دادن بیش از حد به موتور سیکلت باعث قدرت بیشتر و همچنین مصرف سوخت بیشتر می شود.

تکنولوژی و لوازم جانبی

کلاچ و ترمز با فاصله قابل تنظیم: این وسیله جانبی به افرادی که دست‌های کوتاه‌تری دارند یا افرادی که می‌خواهند میزان فاصله را تنظیم کنند، اجازه می‌دهد. اهرم‌های دست کوتاه: این نوع اهرم طول اهرم را کوتاه می‌کند تا کنترل‌های شما را شخصی‌سازی کند تا نیاز به انگشتان کمتری برای کنترل کاهش یابد (معمولاً فقط ۲ انگشت مجاز است).

* این نوع لوازم جانبی / معمولاً توسط افرادی استفاده می شود که موتورسیکلت های مسابقه ای سوار می شوند (این حالت برای اکثر موتورسواران به خصوص برای سوارکاران جدید خیابانی توصیه نمی شود). دستگیره های سواری: هر موتورسیکلت دارای دو فرمان در هر طرف است، اما اندازه و استایل بسته به موتور سیکلت شما می تواند متفاوت باشد. معمولاً برای اهداف زیبایی شناختی، دسته بندی ها را می توان به سبک های مختلف تغییر داد.

دلایل دیگر تغییر دستی کاربر عبارتند از:

  • برای به دست آوردن یا اندازه گیری اندازه های مختلف
  • برای اضافه کردن امکاناتی مانند گرمکن فرمان

قفل دریچه گاز و کروز کنترل: قفل‌های دریچه گاز معمولاً دستگاه‌هایی هستند که روی دسته دریچه گاز نصب می‌شوند تا از بازگشت دریچه گاز به حالت خنثی یا بی‌حرکتی جلوگیری کنند و در صورت از کار افتادن این کنترل، شما RPM را حفظ خواهید کرد. تا سرعت مورد نظر خود را حفظ کند. کروز کنترل واقعی به ندرت پس از این واقعیت اضافه می شود زیرا مقدار کار مورد نیاز برای نصب صحیح است.


پدال ترمز عقب

شکل 9: این کنترل پدال ترمز در جلوی زیرپایی سمت راست قرار دارد. استفاده از پدال ترمز عقب: با استفاده از سینه پای راست خود، پدال را فشار دهید. هر چه نیروی بیشتری به پدال ترمز وارد شود، قدرت ترمز بیشتری به چرخ عقب منتقل می شود.

دنده دنده

گیربکس کنترل دنده موتور سیکلت است که دنده را بالا یا پایین می کند. اسکوترها و برخی موتورسیکلت های اتوماتیک ممکن است این کنترل را نداشته باشند. برخی از موتورسیکلت ها نیز وجود دارند که به عنوان گزینه دست یا پا یا دکمه در حال تغییر هستند اما تعداد کمی هستند.

شکل 15: دسته دنده در جلوی پدال پای چپ قرار دارد. استفاده از تعویض دنده: از پای چپ و نوک پای خود برای پایین رفتن استفاده کنید و از انتهای پایه «پایه پنجه» برای فشار دادن اهرم برای تعویض دنده استفاده کنید. گیربکس به صورت متوالی کار می کند، یعنی شما باید از هر دنده عبور کنید و نتوانید از آن بگذرید. خود اهرم مانند یک گاری عمل می کند، پس از تعویض دنده باید به اهرم اجازه دهید تا وسط تنظیم شود تا بتوانید دوباره دنده را عوض کنید.

 

منبع

نویسنده : نظرات() بازدید : 366
جمعه 2 ارديبهشت 1401 - 19:47 می پسندم نمی پسندم

میزکار کاربری

Panel
عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

مطالب پر بازدید

Favorite Posts

لینک های سایت

Links

ابربرچسب ها

Tags

چت باکس

Chat

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آخرین مطالب

Recent Posts

آخرین نظرات کاربران

Recent Comment
درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید
آمار سایت
تعداد مطالب : 89
تعداد نظرات : 0
تعداد کاربران : 0
امروز :
تعداد اعضای سایت : 0
تعداد اعضای آنلاین : 1
بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
گوگل امروز : 1
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 101
بازدید ماه : 813
بازدید سال : 5993
بازدید کل : 146168
نویسندگان
تبادل لینک هوشمند





امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





§قــالب گــراف§
قالب گراف وبسایتی پراز قالب های
زیبا و حرفه ای ومخصوص وبلاگها
WWW.GHALEBGRAPH.IR
§یار گمنام§
یارگمنام رسانه ای فرهنگی مذهبی
به همراه مقالات و فایل های گرافیکی مذهبی
WWW.YARGOMNAM.IR
§عنوان سایت شما§
چند سطری در مورد سایت شما
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید.
WWW.YourSite.IR
§عنوان سایت شما§
چند سطری در مورد سایت شما
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید.
WWW.YourSite.IR